Mama en Petra op het mooie eiland! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Lexa Boersma - WaarBenJij.nu Mama en Petra op het mooie eiland! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Lexa Boersma - WaarBenJij.nu

Mama en Petra op het mooie eiland!

Blijf op de hoogte en volg Lexa

17 November 2015 | Aruba, Aruba

Hallo lieve lezers!

Donderdag 5 november was het dan zover, mijn lieve mama en Petra kwamen aan op het mooie eiland. Ze zouden om half 8 landen maar via internet kon ik goed volgen dat ze om 7 uur zouden landen. Dit klopte helemaal en ik was erg blij dat ze geland waren. Daarna zijn we lekker naar hun appartement gereden en wilden wij in ons volle enthousiasme al onze leuke verhalen al vertellen. Heel lief waren ze aan het luisteren maar na een tijdje wilden ze toch lekker naar bed :) (wat ik ergens wel begrijp, met 3 kwebbeltantes)

Die maandag hebben we een jeep gehuurd en zijn we naar Arikok gegaan. Dit is een natuurgebied waar Aruba voor een groot deel uit bestaat. Je hebt hier verschillende grotten en een national pool (hier hebben jullie al een mega super de puper gaaf filmpje van kunnen zien bij mn mama op fb!) Het is echt heel gaaf want de zee is erom heen super ruig maar tussen de rotsen in kan je gewoon zwemmen. Hier zwemmen de meest mooie vissen en snorkelen is dus zeker een aanrader! (bij Petra ging dit lekker vlot en mijn moeder had er iets meer moeite mee, ze wist niet dat je door het pijpje van de snorkel kon ademen.. geloof me, dan gaat het fout)
Arikok zelf is heel erg mooi, dit is echt de natuur van Aruba. Er zijn uiteraard weer super mooie witte stranden maar ook veel droge dingen, het lijkt dan net of je door een soort woestijn rijdt.
Je moet hier wel echt met een jeep heen want de weg is niet echt heel goed, wij vlogen met zijn drieën alle kanten op in die jeep (dit zorgde er wel voor dat we onwijs hebben gelachen dus het was het waard :D)
Op de borden staat dat je met een gewone auto door Arikok kan rijden. Dit kan je best doen maar ga er dan wel van uit dat je bumper het waarschijnlijk niet heel helemaal overleeft, zeker niet als je een lage auto hebt.

Dinsdag avond zijn we naar een typisch Arubaans festival geweest, Bon Bini festival. Hier hoor je Arubaanse muziek en kan je Arubaans eten, super leuk! Er waren ook leuke kraampjes waar je allemaal leuke spulletjes kon kopen, dat blijven wij vrouwen leuk vinden!
Als afsluiter kwam er een carnaval optocht. In Nederland verkleden wij ons met carnaval als een koe of banaan en gaat het erom hoe gekker je eruit ziet hoe beter. Hier zo is het echt het tegenovergestelde. De mensen zijn hier onwijs mooi verkleed met heel veel kleuren. Het gaat er hier juist om hoe mooier hoe beter!

Woensdag ben ik met Petra en mijn moeder bij de Zeerover gaan eten. Dit is een tentje die aan het water ligt en je kan hier alleen maar vis eten. De vis die je eet, is die dag zelf vers uit de zee gehaald (eigenlijk zegt de naam zeerover dit al maar toch denk leuk om even uit te leggen)

Donderdag was het feest in huize Aquazul appartement 2 134 want jaja Michelle was 20 jaar geworden! Dit hebben we 's avonds op het Carubbian festival gevierd. Ook hier waren weer typische Arubaanse hapjes en Arubaanse muziek maar dan veel en veel uitgebreider. Dit festival werd ook afgesloten met een carnaval optocht, geloof me je kijkt je ogen uit. Om niet te vergeten waar er ook kraampjes en ja geloof het of niet, ook hier hebben we gekeken.

Op stage was deze week de afsluiting van de kinderboekenweek. Dit werd uitgebreid gedaan en het was heel gezellig. De kinderen moesten binnen het thema ''raar maar waar'' werken. Bij mij in de klas waren ze met proefjes aan de slag gegaan en de kinderen vonden het heel leuk. Bij de afsluiting mochten de ouders komen kijken, zowel in de klas van hun eigen kind als in de andere klassen. Ik vond dit erg leuk want zo kon ik ook zien wat de andere klassen hadden gedaan. Het was erg geslaagd :)

Deze week heb ik ook iets gedaan wat ik heel graag wilde doen, namelijk jetskiën. Petra kwam met het briljante idee om dit als verassing te doen. Ik lag lekker te chillen op het strand en toen kwam mijn moeder ineens heel blij aanlopen om te vertellen dat ik op een jetski mocht. Jullie snappen wel dat ik mega enthousiast werd en ik kan je vertellen het is echt mega gaaf. Ik leek weer eens op een kind van 3 en was als een gek op dat water aan het varen, had het helemaal naar mijn zin.
's Avonds zijn we bij mijn moeder en Petra gaan bbqen voor Michelle haar verjaardag. We hebben lekker gegeten en ik vond het heel gezellig :)

Zondag ochtend is Sinterklaas ook in Aruba aangekomen. In Nederland stonden jullie waarschijnlijk in je winterjas Sinterklaas op te wachten... nou wij stonden in ons korte broek en waren alsnog aan het zweten (maar mij hoor je nog steeds niet klagen, liever dit dan die winterjas) Het blijft een gek idee dat het nu al november is en Sinterklaas dus alweer in het land is, als je zou zeggen dat het augustus is zou ik je ook zo geloven namelijk.

Zondag avond heb ik geschaatst (waarschijnlijk denken jullie nu ''huh hoe dan, je bent in Aruba, houd het bij elkaar) Maar goed ik heb dit echt gedaan. Ze hebben hier een soort van ijsbaan aangelegd, waar je voor 5 florin (2,50) op kan schaatsen. Nou ik dacht dus leuk dit ga ik doen en ik trok met volle moed die schaatsen aan. Helaas leek ik geen kunstschaatser op het ijs, persoonlijk denk ik dat ik eerder op bambi leek die voor de eerste keer op ijs stond. Het was niet te doen maarja het is wel leuk voor thuis om te vertellen dus daarvoor deden we het maar :D

Vandaag had ik lekker een moeder/ dochter dagje. We hebben lekker op het strand gelegen waar we heerlijk geluncht hebben (dit blijft bizar, je zit dan lekker te eten terwijl je uitzicht hebt over jaja een blauwe zee en een wit strand #yougottalovethisisand) Daarna hebben we de hooiberg beklommen en heeft mn moeder voor de eerste keer en ik voor de derde keer van het mooie uitzicht genoten (elke keer ben ik weer verbaast hoe mooi dit eiland is!)

Nou zoals jullie kunnen lezen geniet ik lekker van het feit dat mijn moeder en Petra op het island zijn. Zonder twijfel kan ik zeggen dat zij er zelf ook van genieten, dit hebben jullie vast al gezien op facebook :)

Nu ga ik lekker slapen en ik zal snel weer wat van me laten horen,
Ayo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lexa

19 jaar oud Stage lopen in Aruba

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 3695

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: