Zussie in town! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Lexa Boersma - WaarBenJij.nu Zussie in town! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Lexa Boersma - WaarBenJij.nu

Zussie in town!

Blijf op de hoogte en volg Lexa

26 Oktober 2015 | Aruba, Aruba

Vrijdag was het eindelijk zover, mijn lieve zus kwam op bezoek. Eigenlijk was ik de hele dag niet zenuwachtig maar op het moment dat ik een appje kreeg ''ik ben geland'', begon het toch wel heel erg te kriebelen. In mijn ogen duurde het toen nog wel uren voordat ze daadwerkelijk bij mij was maar wat was ik blij. Ik was lekker emotioneel en heb haar geknuffeld alsof ik haar 3 jaar niet had gezien :D

Zaterdag zijn we de herfstvakantie van Bo begonnen op het mooie moomba strand. Ik vond het leuk om te zien hoe Bo hierop reageerde : MEGA enthousiast (dit deed ik zelf ook in het begin). Eigenlijk is het heel erg want ik ben nu al gewend aan het onwijs mooie strand en de super blauwe zee. Toen ik merkte dat Bo er zo van genoot, begon ik zelf weer opnieuw te genieten.
Doordat Bo 10 uur in een vliegtuig had gezeten, vond ze het heel moeilijk om stil te liggen op het strand. Daarom besloten we om te gaan suppen. Dit zie je hier heel veel mensen doen en wij dachten allebei ''dat kunnen wij ook''. De heenweg ging dan ook super goed. We hadden het tempo lekker te pakken en dachten we gaan diep de zee in. Pas op het moment toen we terug wilden, kwamen we erachter hoeveel wind er eigenlijk stond en jullie begrijpen wel dat het heel moeilijk is om terug te gaan als je zoveel tegenwind hebt. Later hoorden we ook dat het niet zo slim is om diep de zee op te gaan omdat je dan teveel wind pakt en het dus moeilijk is om terug te komen.... we hadden lekker goed geluisterd :D

Verder hebben we deze week de hooiberg beklommen. Deze heb ik al een keer beklommen en ik wilde het uitzicht graag aan Bo laten zien. Opnieuw was het uitzicht mega mooi en we hebben 105643 foto's gemaakt in de hoop dat er 1 leuke tussen zit. Uiteraard hebben we ook genoten van de mooie zonsondergang!

JAAAAAAA woensdag was het dan zover, Bo en ik gingen parasailen en wat was het gaaf!! We konden heel het eiland zien en de zee was gigantisch helder. Ik kan weer een punt van mijn to do list afstrepen want we hebben ook schilpadden gezien, dit wilde ik heel graag dus me is helemaal happy!

Verder hebben we heerlijk op het strand gegeten bij Nikki beach. We hadden expres om 6 uur gereserveerd zodat we de zonsondergang konden zien. Ik kan op dat soort momenten nog steeds niet geloven dat ik op Aruba ben, je voelt dan echt een soort tinteling van blijdschap over je heen gaan. Het is bizar hoe mooi een eiland kan zijn.

Vrijdag zijn we naar Palm Island geweest. Op dit eiland kan je allerlei leuke dingen doen. Zo is er een waterpark, kan je snorkelen, is er een bananenboot, kan je van een zipline en zijn er trampolines. Nou zet hier twee stuiterballen zoals Bo en ik neer.... die vermaken zich wel :D
Je had er ook onwijs mooie strandjes en ook hier hebben Bo en ik weer 18539 foto's gemaakt.
Zaterdag zijn we op een boot gegaan. Je gaat dan naar hele mooie plekjes waar je super mooi kan snorkelen. Bo had haar GoPro bij zich en hier hebben we foto's mee gemaakt (stiekem vooral van onszelf maar we vertellen gewoon dat we heel veel vissen hebben gefotografeerd :D)
Je mocht ook van de boot afspringen dus Bo en ik waren ook hier weer helemaal in ons element!

Vandaag heb ik de meest heftige regen/onweersbui ever meegemaakt. Je kon serieus bijna op straat zwemmen. Het is hier zo raar want het ene moment lig je op het strand in de zon en het andere moment ben je helemaal doorweekt omdat het kei maar dan ook kei hard regent. Deze regen komt dan uit 1 zwarte wolk waarvan je eigenlijk denkt ''die trekt wel over''. Dit doet die ook wel maar pas na een uur. Dan klaart het ook weer helemaal op en lijkt het net of er nooit wat is gebeurd.
Het valt wel op dat hier geen afvoer is want het water kan helemaal nergens heen en je ziet nu nog super grote plassen liggen.

Ik heb het echt onwijs leuk gehad met mijn zus en ik ben heel blij dat ze is geweest. Op de een of andere manier is het fijn om te kunnen laten zien wat je hier allemaal doet en hoe je leeft. Nu kan ik haar ook makkelijker dingen vertellen omdat ze weet hoe het er hier uitziet.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het bij het afscheid best wel moeilijk had, als je er dan over nadenkt dat ik haar pas weer over 3 maanden zie, is dat best wel lang...
Maargoed als ik er aan de andere kant over nadenk dat ik hier al 2 maanden zit en dat dit betekent dat ik al bijna op de helft zit, vind ik het heel eng om te bedenken hoe snel de tijd wel niet gaat. Dit betekent dan ook zeker dat ik deze maanden nog net zoveel ga genieten als ik nu al doe! :D
Volgende week donderdag komen mijn moeder en Petra langs dus ik heb alweer iets nieuws waar ik naar uit kan kijken :)

Adiooossss

  • 26 Oktober 2015 - 08:49

    Petra:

    Lieverd, weer geweldig om te lezen hoe super het was met Bo.

    Ben bang dat het volgende week weer een beetje emotioneel gaat worden

  • 29 Oktober 2015 - 22:40

    Léon:

    Heeeyyy Lexa,

    Heb eens even de tijd genomen om op mijn gemak jouw verslagen te lezen.

    Zoveel indrukken, ontdekkingen, ontmoetingen, andere cultuur, andere mentaliteit maar toch gewoon Lexa Boersma ten voeten uit. Zelfspot, humor, emoties en serieuze issues vloeien naadloos in elkaar over.

    Ik ben fan.

    Geniet er van zoveel als je kunt. Zie het, leef het, ruik het, proef het en...... schrijf er dan wat over.

    Léon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lexa

19 jaar oud Stage lopen in Aruba

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 3702

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: